Metodologie

AN
Obiective
(Denumirea obiectivului)
Activităţi asociate
AN I
1
Testarea de noi solutii de motorizare a scuterului electric destinat persoanelor cu mobilitate redusa si gasirea variantei optime
1. Dimensionarea a trei tipuri de masini electrice (TFM, PMSM si AF-PMSM) conform specificatiilor caietului de sarcini (300 W, 24 Vcc).
2. Validarea demersului analitic cu ajutorul programelor informatice Flux2D si Flux3D, de analiza de camp prin metoda elementelor finite.
3. Optimizarea masinilor electrice dimensionate, folosind algoritmi genetici/evolutivi si/sau suprafata de raspuns.
4. Construirea masinilor electrice, testarea lor si compararea performantelor reale.
5. Bilantul realizarilor si diseminarea rezultatelor.
6. Raportare CNCSIS
AN II
1
Gestiunea optimala a energiei in sistemul de propulsie al scuterului electric destinat persoanelor cu mobilitate redusa
1. Inregistrarea traseul rutier real (cu un GPS) precum si a performantelor (autonomia) scuterului electric destinat persoanelor cu mobilitate redusa, echipat in configuratie standard (cu MCC si baterie).
2. Simularea controlului optimal de gestiune a energiei sistemului intre urmatoarele dispozitive: supercondensatoare-baterii-motorul_electric.
3. Construirea convertoarelor statice necesare la alimentarea intre supercondensatoare si baterii, intre baterii si motoarele de tractiune.
4. Testarea (pe stand) ansamblului hibrid de propulsie al scuterului, folosind profilul rutier real, in vederea realizarii unui control optimal, pentru cresterea autonomiei globale a sistemului. (Rezultatele se confrunta cu cele obtinute initial, in actiunea 1 a anului al II-lea).
5. Bilantul realizarilor si diseminarea rezultatelor.
6. Raportare CNCSIS.
AN III
1
Controlul inteligent si monitorizare la distanta al scuter-ului electric destinat persoanelor cu mobilitate redusa
1. Teste de laborator la implementarea logicii de ghidare inteligenta folosind senzori de obstacole si GPS (pentru localizarea la distanta a vehiculului).
2. Implementarea controlului autonom (embedded) pe scuterul hibrid conceput si validarea practica a logicii de gestiune optima a energiei.
3. Teste de laborator pentru recuperarea semnalelor electrice de la un dispozitiv de masurare a tensiunii arteriale, folosind tehnologia äfara-firö.
4. Testarea finala, in conditiile traseului rutier stabilit initial, pentru validarea imbunatatirii autonomiei vehiculului, pozitionarea acestuia si recuperarea datelor cu privire la starea de sanatate a unui subiect uman considerat.
5. Bilantul realizarilor si diseminarea rezultatelor.
6. Raportare CNCSIS.